Moments.

Pistoler
Fox news
Lacrosse
Att dela rum men en brasilianska
Thanksgiving
Nattmat på waffle house (the house of waffles)
Roadtrips
Air condition
College party

Spring Breakers: prt 3

We drove up to the wine country of Sonoma and drank some not too good wine. ehe. But I guess the view made up for that.

While heading out towards the cost, we passed this little idyllic village out by the Russian river, where men were drinking beer on the porch in the evening sun. IMG_4457IMG_444-sonoma7

Breathtaking nature! I could live here(?)

IMG_4466 IMG_4470 IMG_4471

When back in SF we checked off one more museum on our list: the Contemporary Jewish Museum. They had a dreamy footage exhibition up this time, which made me feel that I could sit there for hours if it wasn’t for the very cooling air conditioner…IMG_4477

Some Urban Gardening.IMG_4487

Biked around in the hoods: Castro with pride coloured crossings…IMG_4489

… and the Mission for some beer.IMG_4494 IMG_4497

Some day. Some day, I’ll be back!

Tack, M & P för en bra resa!

Honor Air.

Igår var en ganska lång och underlig dag. En dag då jag tillsammans med ca 70 krigsveteraner från WW2, Vietnam och Korea skulle få poliseskort till flygplatsen och få åka med ett chartrat plan upp till Washington, D.C. IMG_4560

Detta är någon som Roswell Rotary Club har samlat ihop pengar till hela året och har redan genomfört sex stycken resor tidigare år. Det är ett ganska extravagant event! Brandbilar som skjuter med vattenkanoner när flyget har landat i DC, människor som applåderar och tackar för deras militärtjänst. Det spelas 40tals musik och människor är uppklädda i finkläder från samma era. Allt för att hedra “the greatest generation” och alla andra som har gett sig ut i krig för landets skull.IMG_4572 IMG_4570IMG_4574

Varje veteran har en Guardian som tar hand om dem under dagen, det är där jag kommer in i bilden. Jag fick möjligheten att vara Guardian för 90åriga Mr. Sorrells som var en Seabee i WW2. Fylld av historier om hur han som 17åring åkte hemifrån för första gången, hur de la till i olika hamnar runt om i världen och det klarblåa vattnet i medelhavet. En väldigt ödmjuk människa!

IMG_4565IMG_4575http://roswellrotary.club/honor-air/

Spring Breakers: del 2

En dag i Yosemite. Vi steg upp okristligt tidigt för en bussresa till Yosemite ( [yoh-SEM-it-ee] trodde det ut länge att det uttalades något i stil med [Yoh-se-MAIT] LOOOL). Efter en väldigt lång bussresa i en buss med icke-existerande stötdämpare på serpentinvägar var vi framme i denna fantastiska nationalpark. Åter igen, allt är mycket större i USA. It’s a fact.

*Hand for scale*

IMG_4273 IMG_4293 IMG_4311

*i bilden kan man få syn på en minimal människa, om man kisar lite förstås.* IMG_4329 IMG_4333

En dag bestämde vi oss för att hyra cyklar igen. Utgångspunkt Hayes Valley och vi cyklade nog över allt denna dag. Golden gate park (Större än Central Park i NYC och helt fantastisk!), Stilla Havet, samt spanade in lite nationalistiska minnes monument.

2015-03-019

Strosade runt på De Young Museum och tog oss en titt på Cornelia Parkers fantastiska verk anti-massIMG_4374 IMG_4387

… part 3 will follow…

Spring Breakers: del 1

Vi lämnade ett ovanligt kallt Atlanta för ett mycket soligare San Francisco.

“nej jag ska inte ha någon öl.”

“Ge mig lite av din öl, Carlo.”

Vi spanade in de tomma lagerlokalerna vid kajen.IMG_4191

Vi tog en tripp till Alcatraz. Fick lite Shutter Island-vibes.IMG_4199 IMG_4212 IMG_4223

En sömnig morgon när vi drack kaffe ur skålar. IMG_4224

Lite senare hoppade vi på cyklar för att kolla in alla områden i SF. Tillägg: jag har inte cyklat en enda gång sedan jag kom hit i augusti, vilket har lett till att alla mina cykelmuskler har förtvinat. Hade sååå himla ont över allt efter denna heldag på cykel.

IMG_4229 IMG_4241

Vi tittade in i the City Hall där det var flera bröllop som pågick samtidigt. Fint, tycker jag.IMG_4245

En kväll stod hela staden i brand.